Olen ajellut autolla nyt n. 3000 km. Entisestä C5:sesta olen jäänyt kaipaamaan oikean käden käsinojaa, jolla käsi lepäisi mukavasti. Sellaisesta mukavuudesta on ikävä ollut luopua kun siihen on jo tottunut. Ratin osalta voisi toivoa että se olisi hieman pienempi ja ehkä vähän paksukehäisempi, ja että sen voisi laskea aivan ala-asentoon, koska nyt ratti peittää mittaristosta turhan paljon, joten ihan ideaalista ajoasentoa itselleni en autossa saa. Peugeot 2008 mittaristoratkaisu olisi täydellinen ajoasennon osalta.
Auto tuntuu erittäin mukavalta ajettavalta ja jousitus nielee mukavasti heitot ja kuopat. Kovemmissa kiihdytyksissä sisään kuuluu sellainen murina, että voisi kuvitella, että autossa olisi isompikin moottori.
Moottorin toimintahäiriö, korjauta auto
Kun olin ehtinyt ajaa autolla vajaan kaksi viikkoa ja vajaan 2000 km pamahti tuollainen virheilmoitus ajotietokoneeseen ja syttyi moottorin vikavalo. Vika ei ollut kuitenkaan hälyttävä koska pysähtymiskehoitusta ei tullut, joten ajo jatkui. Sain lainaan OBD-lukijan, jolla vikakoodiksi paljastui jälkimmäinen happitunnistin. Otin yhteyttä auton myyjään, josta sain ilmoituksen että kyseinen vika menee takuuseen, vaikka auton varsinainen takuu onkin jo päättynyt. Ruotsissa kun on pakokaasulaki, joka määrää, että auton pakokaasujärjestelmän pitää kestää vähintään viisi vuotta tai 80 tkm, ja mikäli se vikaantuu ennen sitä on vastuu auton valmistajalla.
Joten otin yhteyttä lähimpään merkkihuoltoon Luulajaan ja tilasin sinne huoltoajan, jossa anturi vaihdettaneen. Myyjältä en saanut vielä vastausta mitä tehdään rätisevän radion suhteen, mutta pitää lähettää muistutusviesti, ettei se asia unohdu.
Ei kommentteja
Lähetä kommentti